måndag 27 oktober 2008

Reinfeldt på snabbvisit

För en dryg timme sedan fick vi besök av Fredrik Reinfeldt som kom på snabbvisit för att träffa gänget som arbetar med Tyresömodellen och unga lagöverträdare. Vi stod utanför ingången till Servicecentret, jag, Andreas som är moderaternas gruppledare i Socialnämnden samt Anita, socialförvaltningens chef. Det var fotograferna som ville att vi skulle stå där eftersom det var bättre ljus. Exakt klockan 10.00 kommer hans lilla delegation gående med två säkerhetsvakter. De visste precis var de skulle gå. Jag är fascinerad! Folk som klagar på att det är så dåligt skyltat och att de går fel när ska in till vår nya ingång - denna lilla tropp promenerade fram som om de hade varit här varje dag! Vilket förarbete måtte det inte ligga bakom det?

Vi blev alla fotograferade tillsammans med honom och sedan eskorterade jag in till sal Ulriksdal där vår metodutvecklare Ann tog över. Under hela tiden sa han inte ett ljud. Jag pratade på lite artigt. Jo, på caféet på plan 1 var det en flicka som har daglig verksamhet som ville ha hans autograf. "Det ordnar vi sedan" sa Fredrik. Men det var allt som kom över hans läppar. Märkligt.

Hoppas att det blev ett givande besök för honom och hans medarbetare. Martin Nilsson, socialdemokraternas oppostionsråd, var vänlig nog att ägna en bra stund åt att försöka länka mina inlägg så att folk hittar dem. Det verkar vara något som är vajsing, så det lyckades inte så bra. Det var snällt av honom i alla fall. Martin är den som fick mig att börja med Facebook. Tur att det finns några unga aktiva som kan tipsa om vad som är gängse!

Om ett tag ska jag vara inne på SKL och träffa Anna och Paul för att prata mer om Indien. Det är väldigt spännande och lite ofattbart.

1 kommentar:

Dick Bengtson sa...

Det vet du väl att vi moderater snackar inte så mycket, vi agerar ;-)