torsdag 30 oktober 2008

Kommunalpolitiska rådet med mera

Pratade med Alexander Bard igår. Det är väldigt roligt med Liberati. De ska ha en träff på tisdag på riksdagskansliet, ska försöka hinna dit efter förbundsstyrelsen. Jag tog vaccinationer inför resan igår, stelkramp och Hepatit A. Mot kolera tar man ett vaccin genom munnen två gånger innan avresa.

Åkte sedan till kommunalpolitiska rådets möte på landstingshuset. Tanken om att kommunerna går samman och bildar eget försäkringsbolag härstammar från det faktum att det finns kommuner som inte får bli försäkrade. Trots det blir det turbulent på marknaden. Så mycket för fria marknadskrafter. Det säger sig väl självt att man måste hitta lösningar för att kunna bli försäkrade?

Birgitta Rydberg berättade hur budgetarbetet i landstingsgruppen hade gått. Slutligen hade man landat på en bra gemensam budget men inte helt utan komplikationer innan dess. Fascinerande.

Idag fick jag börja morgonen med att ringa vårdcentralen för att få en läkartid till Sara som hade feber och så ont i halsen att hon inte kunde tala. Vi fick tid till tio och sedan hämtade jag ut hennes penicillin och köpte glass till henne.

Jag har suttit och skrivit en artikel till Frisinnad Tidskrift om kommunens partiövergripande arbete mot främlingsfientlighet. Fick ett brev från tidskriftens redaktör där hon bad om cirka 5000 ord utan blanksteg. Det är så roligt att få berätta om vad vi har gjort!

Kanske bastar med Olle och Staffan senare ikväll. Det är storm ute och regnrusk. Olle håller i företagarföreningshusets torsdagspub men kommer inte hem så sent.

Panncentralens detaljplaneändring är ute på samråd. Vet inte hur man ska lyckas hålla fönstren hela när alla var sönderslagna innan den provisoriska lagningen kom till. Men arkitektens förslag ser väldigt trevligt ut.

Ledig imorgon, så skönt! Middag hos Brandts, Sebastian ska på resa i Asien i tre månader. På lördag fyller jag år men vill helst inte tänka på det. På söndag kommer syrran med familj och pappa Clive på lunch. Vi ska till mammas grav och sätta lyktor. Mamma och jag hade ju samma födelsedag och dessutom är det Allahelgonahelgen. Man kommer att fira mig även när jag är död.

Inga kommentarer: