måndag 20 oktober 2008

En vanlig måndag

Plötsligt slutade SvD att komma! Mailade genast till Irja tjm på soc.förv. för att be henne ordna prenumerationen. Kändes tunt med bara DN. Slutade med DI. Men DN och SvD vill jag ju ha.

Kom för sent till mötet med Seved, körde som ett jehu till parkeringen på Riddarholmen. När jag skulle göra u-svängen för att vända in till bron på Riddarholmen såg jag Seved stå och vänta på mig vid Folkpartiets port på Stora Nygatan. Tutade och vinkade när jag stod och väntade vid rödljuset. Då rusade en äldre man fram till min bil för han trodde att jag det var honom jag vinkade åt. Stackarn, jag sa att det inte var till honom jag signalerat: Förlåt! "Jag förstod det, det gör ingenting" svarade han på bred skånska. Parkerade på holmen och sedan rusade jag bort till Seved. Vi höll på att skratta ihjäl oss åt tut-incidenten.

Sedan fikade vi på Muren och försökte lösa det problem som uppkommit med arbetsgruppen vi bildat. Vi har kommit fram till att det bästa är om det kan lösa sig automatiskt. Vi får se. Vore kul om Håkan Jonsson kunde komma på vårt glöggmingel 6 december.

Tog en sväng i Gamla stan och sedan tillbaka till Tyresö kommunhus lagom till Strategigruppen och kvalitetsgarantierna. Handlade och sedan hem en sväng innan styrelsemötet på folkpartilokalen.

Telefon och nät-problem på grund av kabelfel, får inte iväg mail.
Ska sova snart. Problemet är att nu är Olle tillbaka och han väckte mig som vanligt i morse med sitt snarkande...Det betyder inte att jag inte älskar honom, jag är bara otroligt trött medans jag gör det.
:-) Wish me luck.

Inga kommentarer: