torsdag 23 oktober 2008

En morgon utan tidningar suger

Tänk att jag skrev föregående inlägg i nyktert tillstånd. Det kallas att "go with the flow". Olle somnade i alla fall leende, ett av mina primära mål i livet.

Tidningarna har inte kommit denna morgon heller. Värdelöst att den kommer när man redan åkt hemifrån, då kan man lika gärna kalla dem eftermiddagstidningar! Det suger att de inte förmår ta sig hit bara för att vi har ett major ombyggnadsprojekt för att dra fram vatten och avlopp på hela vägen upp, där vi som bor här får åka kilmotervis i omvägar för att ens nå våra hus... Ska det vara ett problem? :-)

Jag kastade ut soffan och motionscykeln för några veckor sedan. Soffan har jag velat bli av med i evigheter. Motionscykeln är så trög och ger mig bara dåligt samvete. Dessutom måste jag ju få plats med min nya boxningssäck. Problemet är att dessa båda saker står utanför huset. Det är tur att vi inte bor i ett område där det far förbi folk hela tiden. Vad skulle de tänka? Jaha, det ser ju trevligt ut... Vad är det för människor som bor där? Har de något att sitta på istället? Brukar de cykla på motionscykeln utomhus? Hm. Vilken ful jävla soffa, ser ut som att hundar har haft den som sin liggplats (just det) och den är ju overkligt lång...(fem sitsar, den ÄR overkligt lång) Nej, jag får elda upp soffan och åka till Petterboda. med motionscykeln. När undrar du? Ja, det får väl bli när jag inte fastnat vid ett blogginlägg!

Sofia började läsa min blogg genast berättade hon per telefon. Jag länkade till hennes bloggfolio. Hon är ju så otrolig i sitt estetiska seende. Min äldsta dotter, min duva med rosenläppar går på andra året på Umeå konsthögskola så hon bor och lever numera i Umeå. Hon slipper konflikterna i huset där fyra kvinnor synkade sina menstruationer OCH sina pms-anfall. Olle är en tålmodig man. Nu synkar endast tre.

Idag ska vi åka till Sigtuna för att kolla hur man använder teknik inom vård och omsorg, de har provlägenheter där och det ska bli spännande att se hur man implementerar utrustning som ska hjälpa till att få människor att känna sig trygga i sina boenden. Återkommer.

1 kommentar:

Karlström sa...

Tack för länkning, Maman! Jag känner hur den nya publiken strömmar från alla håll och kanter ;-) Kram kram