söndag 26 oktober 2008

Dansande svägerska

Svåger och pianist Pelle med saxofonspelande kompis Anders underhöll innan Madeleine började dansa. Har aldrig varit inne på Balettakademien på Birger Jarlsgatan 70. Trevligt café. Varje gång jag lyssnar på Pelle så blir jag lika fascinerad av vilket fantastisk musiker han är. Jag älskar jazz!

Madeleine dansade till märklig rytmiskt rasp. Scenen var mörk så när som en stor röd lysande lurvig matta i mitten. Madeleine dansade modernt med sin späda, perfekta kropp. I mitt tycke är hon sjukligt mager, anorektisk nästan, men så ska ju tydligen dansare vara. Hon är i alla fall perfekt vacker på scenen och dansar så himla bra. Jag vill jämföra med abstrakt konst. En dansare förmedlar uttryck via sin kropp och rörelserna som kroppen utför. Hon snuddade med foten vid den lurviga mattan - som visade sig vara sågspån...

En kompis till Madeleine var där och hon visade sig ha varit min flamencolärarinna innan jag fastnade i politiken. Hon mindes min lila topp och hade köpt en likadan sedan. Jag mindes hennes ursnygga kohudskappa som hon köpt på second-hand. Nu arbetar hon mest med dansterapi.

På tal om kohud så känner jag mig som en stor kossa bredvid Madeleine. Tänk att det ska vara så underbart med mat. Fick i alla fall i mig kultur denna helg, det hinner jag inte med så ofta.

Inga kommentarer: