tisdag 21 oktober 2008

LUF i mitt hjärta

Kommunens EU-samordnare Ossian ringde 9.45 när jag stod i morgonrocken och precis skulle äta frukost: "Visste du att vi har besök av vitryssar som kommer från adoptionscentrum?" frågade han. Det visste jag inte. Jag gjorde mig klar och tog mig till plan 1 i kommunhuset och knackade på sal Krusboda, gick in och tog alla kring bordet i hand, sedan gick jag. Lunchade med Douglas som är vår LUF-stjärna på södertörn, han är så begåvad och duktig och endast sjutton år gammal. Han kommer att gå långt. Philip, en annan begåvad ung folkpartist var också med. Vi pratade om allt från om hur jag ser på att försöka komma in till riksdagen valet 2010 till en massa internt skvaller om olika fenomen och incidenter som är kul att sladdra om.

Sedan visade jag dem till mitt tjänsterum dit även Mikael från moderaterna sällade sig och vi fortsatte länge att prata och skratta, oerhört trevligt! Det behövs lite gapflabb i de där sura kommunala korridorerna! Killarna tyckte det var ballt att jag skaffat en boxningssäck. "Ja, du behöver väl avreagera dig efter kommunfullmäktige, hahaha."

Straxt före fyra kastade jag mig iväg till bilen för att plocka upp Nomi och så åkte vi in till Gamla stan och kansliet för att träffa Anders som skulle hjälpa Nomi att komma igång med vår hemsida. Just nu är det bara jag som rättar till den och lägger in nytt och uppdaterar. Det blir väldigt bra om hon som är mycket teknisk tar tag i detta, jag är usel på det tekniska, fy!!! Därefter tillbaka till Tyresö och moderaternas partilokal där vi skulle ha alliansmöte inför nästa veckas kommunstyrelse. Mats F satte sig bredvid mig, han är oförbätterlig. Sedan bad han mig skjutsa hem honom också... Sara skickade SMS att hon ska säga upp sig på Fridays och börja med management på ett annat företag, oj, vad kul, unbelievable! Kabelfelet kvarstår, telefonerna fungerar inte men jobbar trådlöst nu, kan inte vara utan nätet.

Inga kommentarer: