tisdag 3 mars 2009

Uppdatering

Resten av veckan flöt på som vanligt. Hälsade på Mohammad på kansliet i Gamla Stan på torsdagen. Åt lunch med Inger på Kumla herrgård på fredagen. Hade tagit över Bengts jour lördag och söndag men ingen ringde.

Röjde och röjde och röjde hela helgen. På lördagen kom mina fina yngsta och åt middag med oss. De tycker att det börjar bli så fint hemma att de kan tänka sig att flytta hem! På lördagens morgon ringde telefonen vid 06.13. En man från Indien ringde och ville veta om hans syster kommit fram ordentligt till Sverige. På söndagen fortsatte jag att röja och sedan avslutade vi med bastu på kvällen. Dödstrött igen.

På måndagen var jag 08.00 på Bagarmossens djursjukhus med Soleil. Hon blev återigen röntgad och sedan ultraljudad. Jag kom inte därifrån förrän 10.30 och susade hem med Soleil och sedan till Industrivägen och Carema Hjärnhälsa som invigdes av Birgitta Rydberg. Jag minglade lite och snälla Anita hade fixat blommor som jag kunde lämna över.

Sedan gick vi till lunchträff med GAN och BUN, denna gång hos förvaltningschefen för BUN. Därefter hem en snabbis och sedan till biblioteket i centrum för att vara politiker där med Kerstin från moderaterna. Åkte sedan direkt till partilokalen där vi skulle ha möte om arbetsorganisation. Kjell Fridlund kom när vi hade fullsatt rum och ville ställa "tre frågor till Folkpartiet". Tog emot dem och lovade att svara på dem. Sedan började mötet som var givande och kanske (förhoppningsvis) starten på en ny era i föreningen.

Idag har vi haft arbetslunch med Sociala politiker från Nacka, Värmdö kunde inte vara med. Sedan träffade vi revisorerna som förhörde oss som alltid. Gick och handlade maten till morgondagens lunch då drygt tjugo pers ska äta hos oss på Violstigen. Den indiska delegationen kommer imorgon och är hos oss hela dagen.

Jag röjer, lagar mat och bloggar. En otrolig kombination.

Inga kommentarer: