tisdag 10 mars 2009

Möte med glöd efter hektisk dag

Budgetberedningen skulle ha börjat 08.30 enligt min kalender. Det visade sig att de ändrat till 09.00. Jag räckte ut tungan till Dan, kommunens ekonomichef. Han tog det med ro och log. Jag gick iväg efter en liten stund för att välkomna vitryssarna och prata om hur vi arbetar i socialförvaltningen. Anita och Elisabeth flankerade och berättade om organisationen. Tre paranta kvinnor samt en man och en kvinnlig tolk. Därifrån rusade jag till bilen för att köra och hämta pappa på Radiumhemmet. Jag kom dit precis när han var klar. Han såg trött och mager ut. Han har gått ner massor i vikt. Han kan knappt få ner någon vätska längre. Karin var upprörd, jag ringde henne när jag parkerat och pappa gått i förväg mot sitt hus på söder. Hans behandling börjar inte förrän nästa vecka.

Jag fick en kopp te hos pappa och sedan åkte jag tillbaka till budgetberedningen. Till lunchen blev jag inbjuden att äta med vitryssarna. Sedan tillbaka till budgetberedningen. Åkte hem till hundarna, deltog i en telefonkonferens med länsförbundets styrelse och sedan till kommunföreningens styrelsemöte. Där blev det väldigt otrevlig stämning som kom till helt i onödan. Jag kan inte förstå hur otroligt egoistiskt man kan bete sig. Vuxna män. Man utsätter inte en redan sårbar grupp för det. Jag är mycket besviken. Det handlar om att manipulera för sitt eget syfte vilket är det värsta jag vet. Gruppen ska inte behöva ha med ärendet att göra.

Nu har jag bloggat ikapp. Det är flera saker den senaste tiden som känns obekväma och individer som inte beter sig vare sig OK eller korrekt. Nej, det måste bli bättring om alla ska orka. En ganska jobbig måndag, känslomässigt.

2 kommentarer:

Margareta T sa...

I din blogg kan man läsa om en sårbar grupp. Jag undrar vad du menar med det? Gruppen består av vuxna yrkesverksamma personer som valt Folkpartiet. Gemensamt för de som är medlemmar i ett parti är att man delar de grundläggande värderingarna. Jag vet inte vari sårbarheten ligger.

Anna Steele sa...

Grupper som befinner sig i kris, som inte är samspelta är också sårbara. Det är inte något märkligt. Det är inte något som jag uppfunnit själv. Det är fakta. Det är min bild av verkligheten.