tisdag 24 mars 2009

Årsmöte igen - och styrelsemöte på havet.

På lördagen var det årsmöte för folkpartiets länsförbund för Stockholms län. Jag åkte iväg för att hämta Mats "La" fem minuter försenad. Under tiden som vi susade in till Norrmälarstrand ringde Sofia och sa att hon ville förmedla sitt fasta nummer i Hanoi, Vietnam. Det lät som om hon hade varit i rummet bredvid. Vi parkerade nedanför landstingshuset. Där började många folkpartister från länets alla kommuner att välla in. Vi hade styrelsemöte om ett årsmötesuttalande gällande att verka för att göra Stockholm till en euro-region. Niklas Ekdal var årsmötestalare. Han är sansad och bra. Det var ett lugnt och lite tråkigt årsmöte men helt OK och vi slutade dessutom tidigare trots att vi hade en sluten röstning gällande att flytta ett ombud till landsmötet som är ersättare till en ordinarie ombudsplats.

Väl hemma svarade jag med kappan på i vår fasta telefon och då var det en granne i området som ville ha tag på en bastunyckel. Hon kom för att hämta den men hade inte med sig pengar till den så jag skjutsade henne hem för att hämta pengar. Det visade sig att hon är en av kommunens privata dagbarnvårdare och hon är synnerligen missnöjd med det sätt kommunen hanterar dessa. Hon var pratsam men rar. Hon fick mitt visitkort om hon skulle behöva framföra ytterligare synpunkter.

Olle och jag slappade hemma. Staffan kom förbi och vi pratade mycket om hur ungdomar i allmänhet är nu för tiden men i synnerhet våra egna yngsta döttrar. Ingen av oss fattar någonting! Samtalsämnet kändes hopplöst och dystert, vi har liksom inte någon makt över situationer som uppkommer.

Nästa morgon gick jag upp klockan sex och gjorde mig i ordning för att sedan susa till Vikingterminalen på Stadsgården. Parkerade på långtidsparkeringen och gick för att ta en cigarett innan jag sällade mig till resten av styrelsen för HBT-liberaler där jag är med som stolt enda hetero. Vi startade med härlig frukostbuffé och de som inte körde kunde även få ett glas mousserande vin. Inte jag alltså. Sedan konfererade vi hela dagen med några kaffepauser och frukt tills vi åt smörgåsbord 14.30. Då var konferensen slut, men vi hade fått mycket gjort och vi har så trevligt. Alla spreds för vinden en stund för att handla taxfree eller hänga i baren. Jag köpte Olles beställda aftershave som sedan visade sig vara fel sort, och snus, som visade sig vara rätt sort. Sedan gick jag och köpte vit rom (yack, Bacardi) istället för vit Tequila som jag egentligen tänkt köpa. Totalt hjärnsläpp! Ska göra Tyresö marguaritas på Annikas cocktail-party på lördag och behövde alltså tequila. Varför går jag då och köper äcklig Bacardi? Synapserna fallerade helt. Och jag var spiknykter!

Snön yrde när vi kom tillbaka till Stockholm. Jag körde hem och var hemma ensam några timmar för Olle var och bastade och det mäktade jag inte med att göra denna söndag. Sov dåligt.

Inga kommentarer: