fredag 27 mars 2009

Besök av riksdagsledamot från Folkpartiet Liberalerna

Idag var det så dags för besök av Helena Bargholtz, riksdagsledamot för Folkpartiet, att besöka Tyresö. Vi träffades vid caféet i centrum där hon försökte få i sig lite kaffe. Sedan gick vi upp till chefen för familjevårdsenheten där chefen för jourhemmen också var med. Helena ställde frågor i en dryg halvtimme och det var intressant. Strongt att gå ut och försöka sätta sig i verksamheter som man inte vet särskilt mycket om. Vi tog sedan bilen ut på halvön till ett jourhems- och familjehemsboende. I hemmet fanns en liten persikofärgad pudelhanne som var så gullig, den ville vara nära mig och sitta i mitt knä, vilket han inte brukar göra i vanliga fall. Han heter Hero, det var lite kul, Hero är i mitt sinne en stor, mastig hund. Från jour hemmet åkte vi till Nytorp skola för att äta lunch. Det var tacosdag och det var bara vi tre som åt medan kocken satt och pratade med oss. Han är otroligt duktig och det var urgott! Vi tog en snabb titt på en av förskoleenheterna och sedan åkte vi tillbaka till Tyresö centrum. Helena och jag tog farväl och sedan gick jag till servicecentret för att skriva på ett vigselbevis som ett par ville ha i engelsk version också.

Nu har jag suttit och uppdaterat powerpointpresentationen som jag ska ha med till Göteborg på måndag. Ska flyga ner och hem samma dag. Jag gillar ju inte att flyga... I helgen måste jag få klart ett utkast till tidning om jag lyckas öppna filerna, annars får jag börja om. Just nu sitter Emilie och Sara med Olle och tittar på senaste Bondfilmen. De kom på besök och Olle gjorde Coeur de filé provencale vilket de älskar. Sofia ringde igår från Hanoi, hon har ätit jättegod mat, blivit biten av massor med myggor, lyckas inte få uppkoppling på nätet men är väldigt nöjd med att få hålla på med lackmåleriet som hon tycker är mycket roligt. Mina ögon svider av - trötthet? Eller dålig syn? Eller för mycket rökning? I don't know...

Inga kommentarer: