fredag 27 mars 2009

Nattvandrarna i Tyresö

På torsdagskvällen var det dags för Nattvandrarna i Tyresös årsmöte där jag var årsmötesordförande. Det var nästan omöjligt att hitta in till lokalen, hela huset på Pluggvägen är inklätt med byggställningar och presenningar ända från taknocken ner till marken på grund av renovering. Man fick gå in genom en port på baksidan och ner till källarlokalen istället för den sidoingång som man går in genom i vanliga fall. Det är alltid lika trevligt att träffa dessa engagerade människor och det blev ett årsmöte med god stämning och skratt. Man har bytt från gula till röda jackor sedan man gått med i Nattvandrarna.nu. Jag saknar nattvandringen men just nu skulle jag förmodligen fullständigt falla ihop om jag försökte mig på att börja vandra regelbundet igen. Jag fick två biobiljetter till Bio Forellen istället för blommor, så snällt, jag vill ju inte ha någonting alls. Men då kom jag på att Kerstin, som förmedlade biljetterna, och jag kunde gå någon gång och det tyckte hon var ett väldigt bra förslag. Fina människor som gör ett fint arbete.

Inga kommentarer: