torsdag 19 mars 2009

Möten hela tiden igen

Fick ett sms igår morse att landstingssamrådsmötet skulle vara kl. 13.00 istället för kl.09.00. Jobbade vid datorn på förmiddagen, duschade och for till kommunhuset. Efter en liten stund på mitt tjänsterum kom en socialsekreterare med pappaer för påskrift, jourhemsplaceringar. Gick sedan till plan 7 där vi hade samrådet med landstinget, det händer mycket hela tiden. BUP är färdigupphandlat och har redan blivit mycket bättre. Öppenpsykiatrin är också upphandlad över södertörn. Logopedutredning visar att det bästa är att logopeden finns i verksamheten hela tiden. Statistik från ungdomsmottagningsbesök visade att vi hade ungefär samma spridning som resten av länet och ungefär samma besöksfrekvens. Vi avslutade med fika i cafeterian på plan 1. Gunilla (m) hann inte stanna och Olov (fp) samt Barbro (tjm) tog en snabb kopp kaffe och sedan var de också tvungna att gå. Satt och pratade med Anita och Bengt till sist. Anita åker till Los Angeles och kommer att vara borta i två veckor, det blir tomt utan henne.

Sedan hade jag ett brukarmöte, ett ärende som aldrig verkar ta slut. Inte bra alls. Därefter var det dags för gruppmöte före nämnden och så själva nämnden. Vi var klara kring 21.00. Jag var trött som vanligt. Skjutsade hem Mattias från oppositionen och åkte sedan hem till Olle. Han hade gjort jättegod fisk med kokt potatis. Trots att klockan var närmare tio på kvällen och då ska man ju inte äta så blev jag tvungen att trycka i mig något, var fruktansvärt hungrig. Kanske är det sorgen som tär?

Imorse hade vi strategigrupp med olika dragningar. Efter det gick jag och Bengt för att äta lunch och på väg till hissen stötte vi på Mats Fält som hängde med till kinakrogen. Vi har inte så många matställen att välja på, det blir faktiskt lite tjatigt. Om ett tag har vi fullmäktige. Är väldigt trött, vill bara att dagen ska vara slut så att jag kan få gå och lägga mig. Typiskt en Anna-reaktion när jag är nere. Vill bara gå i ide då. Om det ginge så skulle allt jobbigt vara borta och över när man kom ut igen. Tänk så praktiskt?

Inga kommentarer: