fredag 27 mars 2009

Tyresö gymnasium

På torsdagen hade vi ett möte med en av rektorerna på gymnasiet. Vi (Martin Nilsson från oppositionen, Mats Fält (m) och jag) träffades på Mats rum. Tanken var att vi skulle samtala om hur våra klassbesök före jul hade gått och hur vi ska gå vidare. Dessvärre hade jag en incident vid ett tillfälle som blev mindre lyckat där en elev rusade ut ur klassrummet för att jag talade negativt om SD vilket jag förstås absolut inte borde gjort. Vi hade ett tydligt ingångsläge som handlade om att inte peka ut något parti när vi talade i klassrummen. Överhuvudtaget fanns kritik mot mitt språkbruk, vilket inte är bra och inget jag alls är stolt över.

Förra mandatperioden var vi ute i alla klasser och vi blev insläppta oavsett om det var klasser som läste samhällskunskap eller inte. Denna omgång har det varit betydligt trögare och vi fick endast träffar de klasser som de facto läste samhällskunskap. Lärarna har varit tillmötesgående men inte med öppna famnen och ingen återkoppling har skett förrän nu, om man ens kan kalla det återkoppling. Fyra månader senare. Politikens närvaro i skolan är ett ämne för sig. Ett ämne jag inte vill fördjupa mig i just nu, tyvärr.

Inga kommentarer: