onsdag 25 februari 2009

Just a normal tuesday and wednesday

Dagen rullade på som vanligt. Det började med socialnämndsberedning på morgonen. Interaktion med presidiet och förvaltningschefen. På lunchen åkte jag hem en sväng till hundarna. Sedan åter till kommunhuset. Jag missade semlorna och trodde att de var slut. Men sedan sa Ami att de stod ute på balkongen - Anna glad! Vi hade vårt "liberala café" på centrumtorget. Det kom en hel del folk denna gång. Ska byta mitt foto. Jag har illrött hår på det exemplet som rullar på centrumskärmarna.

Sedan var det kommunstyrelse. Jag är dödstrött. Allt prat sedan i torsdags, är så trött på alltihopa. Ska det vara så svårt för vuxna män att förstå hur de är? Vilka konsekvenser ens handlingar får? Nu ska vi arbeta fram en arbetsordning. Och förhoppningsvis blir det en bra och givande resa.

Ikväll, onsdag, har jag socialnämnd. På eftermiddagen har jag brukarträff. En person som inte tycker att hans ärende har hanterats korrekt. Vi har haft kontakt i ett- och ett halvt år till och från. Inget lätt fall. Hoppas att det går att reda ut.

Problem, MAYOR problem med utskick av mailen. har en bibba på åtta stycken som bara inte går iväg som jag skrev imorse. Det är hopplöst. Naturligtvis blev det konflikt mellan Olle och mig eftersom jag gärna ser att dessa mail går iväg och jag bad honom om hjälp. han är alltid på uruselt humör på morgnarna så egentligen borde vi inte ha någon som helst kontakt med varandra den tiden på dygnet eftersom han är en sådan jävla gringubbe då, vilket gör mig rasande eftersom jag älskar morgnar och början på en ny dag...
SHIT!

Inga kommentarer: