tisdag 31 augusti 2010

Hektiskt!

Igår började dagen med att jag delade ut mängder av kassar med valmaterial och ett äpple i till folk som kom och åkte med bussarna till och från Tyresö centrum. Efter det höll jag socialutskott som varade länge eftersom vi hade två företräden. Beatrice Ask kom på besök, hon ville veta mer om Tyresös brottsförebyggande arbete som bland annat inbegriper att Tyresö trafikskola kör extra mycket i områden där inbrottsstatistiken gått upp.

Sedan åkte jag in till vår valstuga vid Sergels torg igen. Det var massor med människor som ställde frågor och ville ha material. Tre unga män tyckte att jag ser äldre ut i verkligheten än på mitt valmaterial och då kände jag mig genast extremt sliten och gammal, :-(

Efter avklarat pass i valstugan lyssnade jag på Martin Andreasson som blev utfrågad vid Expressens valstuga. Dödstrött körde jag hem med värkande axel och arm, kunde knappt växla. Fick en Treo Comp av Olle och sov så tungt så att han påstår att jag och hundarna snarkade ikapp. Det kan väl ändå inte vara sant...

Idag körde jag till kommunhuset och ställde bilen för sen blev jag hämtad av Karin som är ett av valombuden för Folkpartiet, hon kom i en av våra fina bilar med Björklunds leende ansikte på sidorna. Hon är en helt underbar ung kvinna, lika gammal som vår äldsta dotter, Sofia. Vi körde till Nynäshamn raffinaderi och väntade in Mats Odell och Ewa Björling. Beatrice Ask hade fått förhinder. Vi fick vara med om ett väldigt intressant studiebesök. Ewa Björling tycker jag är en himla strong person, jag gillar hennes inställning och det hon gör totally!

Vi hann med en snabb fika i Nynäshamns kommunhus, en sväng förbi alla valstugor i Nynäshamns centrum innan vi åkte till Västerhaninge centrum där vi gjorde en gemensam alliansvalkampanj.

Väl tillbaka till Tyresö centrum hann jag hem till hundarna innan jag åkte tillbaka för att förbereda Erik Ullenhags besök. Vi stod vid Seattle coffee house och bjöd folk att ta en kaffe. Det blev många intressanta samtal med förbipasserande. En ung kvinna mumlade "tycker inte om" när jag frågade om jag kunde få ge henne Folkpartiets valbroschyr och då skrattade jag till lite generat. Hon kom tillbaka och frågade förnärmat om jag HÅNSKRATTAT åt henne, med verklig emfas på hånskrattat. Jag svarade "ABSOLUT inte, jag blev bara lite chockad". Då sa hon att hon inte tyckte om vår skolpolitik. OK, sa jag. Sedan gick hon igen. Det hade varit lätt för henne att säga det på en gång eller faktiskt inte säga något alls. Jag vet inte vad det är med en del.

Sedan hade vi förmöte till KS och sedan KS. De kommande dagarna ska jag deltaga i tre olika debatter. Kul.
Värken har inte gått över och min teori är att jag har fått muskelvärk av att banka affischer och lite allmän överansträngning som kanske egentligen borde ha blivit en förkylning.

Överallt kämpar alla på, det är bara mer och mer spännande.

Inga kommentarer: