lördag 28 augusti 2010

Anna lika med JAG

Idag var det min tur att öppna i centrum. Innan jag fortsätter så vill jag bara berätta att en kille jag träffat när vi stått och kampanjat, en mycket trevlig person, hade gått in på denna blogg. Idag stötte vi ihop igen och han sa att han tyckte att jag skrev väldigt mycket jag, jag, jag. Nu är det ju så att jag känner lite likadant. Samtidigt är det ju inte direkt falsk varudeklaration, bloggen heter "Anna i livet och politiken", det är jag som skriver om mig och det jag upplever samt om mina åsikter. Vi provar hur det blir att ta bort ordet jag.

--- åkte mot centrum vid halv elva och på vägen såg --- att en del affischer stod och svajade så --- stannade och bankade ner dem och rättade till dem så gott det gick. Åkte sedan upp till plan 6 i kommunhuset och hämtade vår valtunna och material och tog sedan hissen ner till torgplanet. Åke väntade redan på mig. Vi brottades med flaggan och fick upp allt. Det var tämligen lugnt i centrum.

Straxt efter 12.00 kom Mats. --- skulle deltaga i en debatt med hyresgästföreningen och alla partierna nere vid utgången från COOP och Bollmora kyrka. Hyresgästföreningen hade bullat upp med grillkorv och dryck. TUFF hade loppisbord. Vi stod och argumenterade i en timme. En kvinna kom fram när vi hade slutat och sa att moderaterna inte ville ha hyresrätter. --- svarade att det ville de visst, samtliga allianspartier hade samma linje här. Nej, moderaterna vill inte det, vidhöll hon. --- blev riktigt trött och sa att hon måste lyssna, alla vi, även moderaterna VILL VISST HA HYRESLÄGENHETER!

En ung man som såg snäll ut som --- tyckte att --- kände igen stod vid sidan av och sa vänligt: --- tycker att ni har en bra bostadspolitik i folkpartiet! Kvinnan dröp av och den unge mannen presenterade sig som en partivän i Solna. --- blev så glad, vi har setts förut och är facebookvänner men --- kunde inte placera honom. Följde med honom till TUFF:s loppis och vi stod och småpratade lite. Han peppade mig och hoppades att det skulle gå bra i valet, han var väldigt rar.

Därefter åkte --- till partilokalen och limmade affischer och lade i material och ett äpple vardera i ungefär sextio folkpartikassar. Vi ska dela ut på morgonen på måndag.

Det är mycket me, me, me när man bloggar. --- vet inte hur --- ska kunna skriva om mig själv om --- inte får använda ordet JAG. Så är det bara. Imorgon är det dags för Expressens valstuga igen. Ska bli kul förutom at det sägs att det blir svårt att ta sig in till stan då det är triathlon och avstängningar.

Kommande vecka är tvärchokad, utskott och ministerbesök till Tyresö på måndag och en stund i folkpartiets valstuga på Sergels torg igen. Jag ska med alliansbussen och tre ministrar till Nynäshamn på tisdag och sedan får vi besök av vår partisekretare Erik Ullenhag, på kvällen är det kommunstyrelse, funktionshindersdebatt på onsdag, torsdag är det debatt på Kumla skola, fredag debatt i Tyresö centrum...

Tiden flyger.

Inga kommentarer: