torsdag 19 augusti 2010

Snögeneral

Efter snökaoset skall man ha en snögeneral. Borde de inte vara flera? Det är väl inte en enfrontskrig man för mot snön, snarare behövs mobiliserade styrkor med starka ledare över hela landet... Nå, vi får väl se hur det går.

Igår limmade vi "mina" pappersaffischer på gamla plastaffischer, jag och Mats. Sedan åkte vi till Fornuddsparken där de samlade bouleföreningarna bjudit in till bouleturnering med alla partierna i Tyresö. Massor av människor med varierande skicklighet, vi spelade i omgångar med olika medspelare. Inte en droppe regn, massor av liv och väldigt kul. Jag fick en silvermedalj vilket jag verkligen inte förtjänade, det är åratal sedan jag spelade så både teknik och träffsäkerhet var ringrostigt. Men det var trevligt! Vi kämpar för en inomhusboulehall åt detta stora gäng.

Åkte sedan till mellandottern i Solna för att ge henne en ångstrykmaskin, hon behöver det till alla sina skapelser. Hennes vita fjäderklänning ska vara med på Svensk tenns utställning för att söka deras stipendium om några veckor. De ringde upp och frågade om hon ville vara med. Otroligt spännande! Nu till kommunstyrelse beredning.

Inga kommentarer: