torsdag 26 augusti 2010

Blött valarbete och förstagångsväljare

Igår åkte jag in till stan i mina sandaletter och klädd för en mild höstdag. Väl framme vid Sergelstorg hann vi bara öppna valstugan så började det att regna. Vi pratade med många människor, jag pratade och pratade och pratade. Under tiden regnade det mer och mer och mer. Jag blev dyngsur. Satte på mig en folkpartijacka med huva. Vattnet rann över ansiktet på mig. Det var kul men jag blev blöt och mycket kall. Sandaletterna var skrattretande. Mina fötter blev som efter att ha stått i en kall vattenpöl en längre stund. Hann med en hastig fika med en god vän innan jag rusade till Riddarholmen för att åka till Olle och hämta 2500 förstagångsväljarbrev.

Mats och jag möttes i garaget för att lämpa över materialet från min bil till hans inför kvällens stora arbete med dessa brev.

Jag tinade sakta upp efter min avkylning inne vid valstugan vid Sergels torg och slutade hacka tänder. Bytte till andra skor som inte lästen hade lossnat på, sandaletterna verkade ha gått hädan efter denna sejour.

LUF var ute hos oss i centrumet och kampanjade, de hade pumptermos med kaffe och kakor med sig, trevligt. Vi samtalade med olika människor som kom förbi. Man PRATAR väldigt mycket inför ett val, kan jag berätta!

Sedan var det dags för socialnämnd som blev denna mandatperiods kortaste. Fyrtio minuter. Otroligt!

Åkte genast till partilokalen där en grupp trägna folkpartister satt och vek brev, lade in röstsedlar, flik om Erik Ullenhags besök till Tyresö på tisdag samt kuverterade och stämplade porto. Folk hade varit där sedan 18.00. Vi slutade vid 23.00. Puh! Alla som ska rösta första gången i ett riksdagsval i Tyresö får förhoppningsvis detta brev senast måndag. Bra jobbat, kära partivänner!

Inga kommentarer: