onsdag 18 augusti 2010

Nu är vi igång!

Upp tidigt igen för att bereda nästa socialnämndsmöte. Många människor tillbaka i kommunhuset efter semestrarna. Vi i valledningen i gruppen i Tyresö har massor att ta itu med. På natten till kommande söndag ska affischeringen starta. Egentligen fanns en länsövergripande överenskommelse med alla partierna i riksdagen att starta affischeringen kl.10.00 på söndag men varken SD eller FI avser att följa den överenskommelsen så allt från 00.00 natten till söndagen är fritt fram.

Idag kom våra personvalsbroschyrer och affischer. Måste tillstå att det känns konstigt att se mig själv uppblåst i det formatet.

Det var styrelsemöte för Samördningsförbundet Östra Södertörn idag också och efter det gjorde vi studiebesök på Manscentrum i Haninge vilket var mycket intressant.

Därefter snabbt iväg för att hämta mina broschyrer och sedan vidare till Botkyrka Kommunhus. Där hade ett ansenligt gäng liberaler samlats för att prata val och lyssna lite på Carl som är ombudsman för den delen av länet, Linda från LUF och nummer sex på länets lista - mig. En ny roll för mig som jag inte landat riktigt i ännu. Det var ett väldigt trevligt möte och känslan är optimistisk.

I princip varje kväll är nu bokad fram till valet, dagtid fullt upp också, förstås, eftersom den kommunala verksamheten inte upphör bara för att det är valår och endast en månad kvar till valet. Jag tycker att det är mycket kul med kampanjande men nu ser jag fram emot att denna månad speedar förbi i rekordfart. Nästa vecka har jag äntligen fått tid för en intervju med Björklund och ve mig om inte tekniken fungerar! Denna gång finns inget utrymme för misstag.

Så mycket att göra, varje timme. Nu är vi på allvar igång!

Inga kommentarer: