söndag 2 november 2008

Weekend

Vi fick älgbiff med kantarellsås hos Mikko och Merja. Otroligt gott vin också. Totalt var vi tio pers. Mikko har kommit på att de bör gifta sig. När jag berättade att jag är vigselförrättare numera så blev Merja eld och lågor:"Ja, ska vi gifta oss så gör jag det bara om du viger oss, Anna!" Det var kul. Jag ser fram emot att lyfta fram deras olika egenskaper, det kanske faktiskt blir verklighet någon gång. Massor av vin och konjak till efterrätten gjorde alla dävna och trötta, vi gick hem redan cirka 23.30. Becksvart genom skogen, bra att Olle hade pannlampan.

Idag strålade vi samman vid mammas gravplats och Karin hade med sig en hjärtformad krans. Vi satte massor av lyktor. Sedan åkte vi hem för att luncha ihop. Daniel och Jakob spelar numera bandy så de skulle åka och träna direkt efter lunchen. De bytte om och hade kläder och utrustning som var väldigt påkostad. När syster Karin med man och söner samt pappa Clive åkt kände jag mig helt färdig. Bastade och det var som alltid ljuvligt skönt. Jag älskar att sitta på bänken utanför emellan bastningsturerna och titta på havet och stjärnhimlen. Erstaviken är så fin, jag kommer aldrig att tröttna på denna del av världen, det är så fantastiskt att få bo så här.

Jag har skickat in artikeln till Frisinnad tidskrift och läser på om projektet i Indien. Måste snarast börja skriva budgetfullmäktiges inledningsanförande. Poirot rullar på TV.

Inga kommentarer: