onsdag 5 november 2008

Obama historisk

Kunde inte sova utan var tvungen att gå upp och kolla TV4 och deras rapportering av valet i USA. Det verkar som om Obama kl.03.56 svensk tid har vunnit. Det är fantastiskt. Historiskt. Dessutom slipper vi den hemska Palin så nära presidentskapet. Nu kommer man att följa exakt hur Obama kommer att arbeta för att lösa alla de problem som han får i knät genast.

Igår intervjuade vi en av kandidaterna till posten som politisk sekreterare i Tyresö kommun. Berit lade ner väldigt mycket tid på att berätta om kommunen. Det var en trevlig kvinna som bor på Ekerö och som är moderat. Berit var väldigt nöjd. Vi ska träffa fler så ännu är det inte klart.

Marianne Bergbom hade avskeds-openhouse på C3L. Hon har alltid varit en fantastisk person och företrädare för skolförvaltningen. Jag har alltid gillat henne, ända sedan hon var rektor för Strandskolan då mina barn gick där. Vemodigt men hon tycker nog att det ska bli skönt.

Mitt i Tyresö hade med flera uttalanden av mig gällande vår budget. Mats Fälts kommentar var att jag använder känslouttryck för att beskriva hur budgeten är. "Jag känner mig mycket trygg med denna budget" reagerade han blixtsnabbt på. Ja, skulle det vara något dåligt att känna för en budget snarare än att inte känna? Nej, nu måste jag försöka sova en stund, det ska bli kul att läsa tidningarna imorgon.

Inga kommentarer: