måndag 10 november 2008

Monday monday

Dagen startade som alltid lugnt, datorn på, tidningarna, frukost. Sedan rusade jag iväg till bilen och körde till kommunhuset eftersom vi skulle intervjua en potentiell politisk sekreterare. Nästan framme ringde Berits assistent Ami och berättade att killen som skulle komma från Göteborg sänt ett mail och tackat för intresset men han var inte längre intresserad!

Jag haffade Mats Fält, som hade börjat gå hem igen, per telefon så att vi kunde göra lite praktiska saker som att fixa presentkort till alla gästerna på ungdomskonferensen. Han skulle komma tillbaka inom en timme så jag satt och jobbade med datorn. Pratade med tekniske chefen om han kunde visa upp presentförrådet så att jag kunde få med mig något till Indien och de indiska kvinnliga politikerna. Det fanns inte så himla mycket men jag fick pennor som är pekare också, reflexer med "Tyresö kommun" på och pyttesmå radioapparater samt en slips till Olle och ett glöggset till mig.

Jag måste fråga Paul på Sala Ida om de gillar glas och hur mycket jag kan ta med mig, vet ju inte riktigt hur många jag kommer träffa.

Glömde att Emilie hade med sig otroliga mängder med tyger med fantastiska egenhändigt designade mönster som hon fått köpa i Borås. Där har man alltså matat in hennes mönster för att sedan låta maskinerna mata ut på olika trikåer och stickade tyger. Det är så himla maffigt och se torn och kupoler och änglafriser i kopparturkos och andra färger samt läckra stickmönster som sedan ska bli Emilies kollektion.

Resten av dagen gick i ett, fick en fin bok av Mats F trots att jag protesterade å det grövsta. Toys for girls. Emilie gillar den mycket, den är som en tegelsten med massor med mode, bling bling och design av alla de slag.

Brottsförebyggande rådet hade möte idag. Det visar sig äntligen att Kronobergsmodellen varit gynnsam för antalet misshandelsfall med ungdomar tjugo år och neråt. Dessa har minskat i september och oktober. Var hemma en snabb sväng och sedan till partilokalen där vi mest pratade budgetfullmäktige och vem som ska säga vad och vad som ska sägas.

Hemma igen och har sippat lite sherry och ätit cookies. Känns bra.

Inga kommentarer: