tisdag 11 november 2008

Möten, möten, möten.

Dagen började med att jag kom precis i tid till kommunhuset för att vara med på utskottet då Andreas ringer och säger att jag väl vet att vi ska vara på Nyboda föreningsgård i någon sal där? Det var bara att gå tillbaka till bilen och köra dit. Sedan skulle jag träffa förvaltningschefen en stund med presidiet för att räta ut en del frågetecken. Det slutade med att vi skjuter upp ärendet en månad. För mig är det obegripligt. Men jag är ju så otålig. Naturligtvis måste det vara noga förankrat med alla i alliansens nämndgrupp.

Sedan åkte jag till Nacka kommunhus där vi hade möte med politiker i socialnämnderna i Nacka respektive Värmdö plus tjänstemän. Vi har väldigt givande diskussioner och utbyte av varandras erfarenheter. Därefter tog jag en lov i nya Nacka forum som är väldigt fint nu. Sedan in till Roslagstull på anhörigmöte och liten pratstund med min moster som bor i gruppboende där. Hon vet inte vem jag är längre men tyckte att jag hade fint hår, fina kläder och fina smycken.

Kändes märkligt efter ett sådant tempo men jag fick faktiskt köra hem sedan, inga möten ikväll!

Jag köpte stödstrumpor inför flyget igår. Lite pirrigt börjar det faktiskt bli. Nu ska jag ta en julmust med is, måste få min mage att behålla sin grandiosa storlek och form :-)

Inga kommentarer: