torsdag 18 december 2008

Snart börjar ledigheten

Idag var jag på gymnasiet tillsammans med Marie från miljöpartiet. Vi besökte två klasser. Den första var inte helt lätt att få igång. Den andra var en handbollsklass och de var väldigt intresserade men inte så pratiga. Jag sa till slut: Vill ni slippa oss nu eller ska jag berätta lite om Indien? "Berätta om Indien!" svarade de. Det var roligt.

Väntade in Jan från tidningen NU och sedan åkte vi till plan 6 och mitt rum för att prata om just Indien och det projektet. Det blev lite diskussioner om annat också, bland annat om Ipred. Jag berättade hur detta ämne kommit upp i en fordonsklass i måndags där känslorna svallade rejält. Själv är jag tveksam till hur vi ska kunna hejda detta. Jag hade inte hunnit läsa NU som kom idag så det ska jag göra alldeles straxt. Hänvisade Jan till Paul när det gällde frågor som jag inte kunde svara på.

Sedan pratade jag med Mats (m) och vi tog hans glittergirlang som han införskaffat förra året när jag julpyntade vid min dörr ut mot korridoren. Den hängde vi längs med hela den vägg där våra dörrar finns samtidigt som vi konstaterade att det blir få som får se denna fina dekorering. De flesta är väl lediga de kommande veckorna. Mats gav mig en bok som handlar om Johan August Gripenstedt. Ska blir intressant att läsa. Jag hade ingenting till honom...

Åkte till Riddarholmen där jag brukar parkera för att ha nära till kansliet och riksdagskansliet. Det rådde full aktivitet på förbundskansliet, Maria och Samuel höll på med saffransbullar och glögg och nötter och allt. Vi började inte styrelsemötet förrän 18.00 (utaviserat 17.30) och vi fick sitta i korridoren eftersom lokalen vi bokat var låst och ingen hade nyckel. Sedan började lite medlemmar droppa in och så drog jag ganska snabbt hur vi arbetat i Tyresö mot rasism och främlingsfientlighet. Vi hade en stunds diskussion som var intressant. Gulan hade lille Kevin med som jag satt och gullade med till Fredrik kom. Samtalsämnet för kvällen var naturligtvis resultatet från provvalet. Det provval som ska vara underlag för listan som vi ska ta i partirådet i februari.

När jag kom hem nyss så har det kommit kommentarer att Sverigedemokraterna är ett demokratiskt parti och att Arklöv var nynazist, inte nationaldemokrat. Ooops. Jag är mållös. Åtminstone för en stund.

Inga kommentarer: