tisdag 30 december 2008

Allergisk mot att vara frisk

En väldigt trevlig person som jag känner påpekade att jag verkar vara allergisk mot att vara frisk denna höst. Jag tycker att det var ganska fiffigt hävdat.

Låg i två dagar och försökte "läka". Idag hade jag fått nog. Sofia och jag åkte först till Nationalmuseum och såg Lura ögat - Trompe l'oeile. Det var ungefär som förväntat. Sedan gick vi till Moderna och åt lunch. Utställningen med Max Ernst alster var imponerande. Han bytte kvinnor ett antal gånger genom livet och han målade verkligen häftigt.

Hemvägen tog vi via Sickla för att kolla mellandagsrean. Jag lyckades få med mig tre klänningar. En Odd Molly - jipppeeee.

Vi var rätt trötta vid det laget så någon bio blev det inte. Jag är som han i reklamen med nässpray, jag snyter upp ett ton papper hela tiden, skitjobbigt.

Ska inte gnälla, jag känner mig ganska harmonisk. Jag ser framför mig ett år när jag verkligen rensar upp och röjer och möblerar om och fräschar till och älskar Olle på alla möjliga sätt och ger bort böcker och tar bort oanvända kläder och ger tjejerna smycken som jag inte använder osv. Förberedelser till ett nytt liv.

Inte nyårslöften, detta kommer sig helt naturligt av att döttrarna försvinner med alla klädhögar och skaparalster. Kanske vi ska skaffa badkar efter alla år som goda miljövänliga duschmänniskor? Vi får ju kommunalt VA så småningom...

Ja, 2009 blir spännande. Jobba hårt, älska hårt, leva hårt, WONDERFUL! Imorgon ska vi ha hummerbrunch med champagne, hela familjen samlad. Sedan ska tjejerna fira på annat håll och vi har granngänget på supé och raketer.

I will be back.

Inga kommentarer: