söndag 14 december 2008

Julbord, julbord och - julbord!

Nu har jag ätit julbord tre dagar i rad! I fredags hade vi vårt kommunledningsmöte förlagt till Van der Notska på St:Paulsgatan. Vi avslutade med det julbord de serverade som väl var rätt hyfsat. Jag fixade inga varmrätter och fick banga på en del av de efterrätter jag plockat åt mig.

På kvällen gick Lena och jag på Riche och hade ganska trevligt men det var ett gäng elektriker som väldigt fulla och de höll på och bjöd hejvilt på drinkar och slängde med sina Eurocards så att slutligen en av snubbarnas kort var borttappat. Träffade ledarskaputbildningens coach där och vi ska ju äta lunch ihop på tisdag. Riche är ett bra ställe för det är blandad publik och trevlig miljö. Anna skulle också komma dit men det dröjde ända till staxt före tolv innan hon dök upp från fyrtioårsskivan hon hade varit på och då gick vi till Sturekompaniet där jag plötsligt kände mig hundra år gammal, det var bara brats. Dansade lite techno en stund men sedan tröttnade Lena och jag och lämnade Anna där dansandes med en ung hunk. Var hemma vid halv tre på natten och då hade Olle dragit med sig ett gäng från båtklubben hem till oss när de hade varit på Slottet och ätit julbord. De hade nyss gått när jag kom hem.

Igår var vi en liten klick HBT-liberaler som åkte ut till Fjäderholmarnas julbord som var helt suveränt! Innan dess var jag och kollade Beckmans julmarknad där Emilie var med och sålde sina olika bilder. Det var otroligt kul att se Beckmansstudenternas fantastiska kreativitet. Jag handlade lite roliga saker. Sedan var det nära till Nybrokajen där båtarna gick ut till holmarna.

Idag hade företagarna julbord på slottet. Jag åt mindre denna gång och kände mig inte sprängfärdig efteråt. Jag har sagt att vi ska ha vin och ost med ett gäng från styrelsen dagarna efter nyår. Nyss kom jag hem med Sofia som jag hämtade vid centralen dit hon kom med bussen från Umeå. Skönt att få träffa henne en stund.

Kommande vecka blir hektisk, imorgon ska Martin och jag vara på gymnasiet hela dagen, fem lektioner.

Tisdag är det kommunstyrelse. På onsdag är det min nämnd, socialnämnden, och gissa var vi ska vara? På slottet och äta - julbord!

Inga kommentarer: