söndag 28 december 2008

Episk film

Australia var helt underbar - episk, storslagen, estetisk och romantisk. Alla individer var klart definierade - skurken var skurk, hunken hunk och det magiska magiskt samt kärleken stor. Vi njöt alla åtta, min syster, diverse av barnens kusiner, en dotter, en make och jag själv. Hugh Jackman I love you!

På eftermiddagen började jag känna av förkylningen som börjat spira sedan morgonen och natten blev fruktansvärd med feber, nysattacker, hostningar, otroligt ont i halsen, svullna ögon, värkande huvud, körtlar och öron. Jag gick upp tre och gjorde tre koppar mintte med honung efter varandra samtidigt om jag började läsa Sue Graftons senaste. Jag mådde verkligen pyton och det var mycket svårt att sova. Vid femtiden gick jag i alla fall tillbaka och lade mig. Idag har jag legat mest hela dagen och försökt låta det hela bara passera men det är inte lätt. Jag blir nästan aldrig förkyld.

Soleil är fortsatt stoisk och Shi-Mi uppspelt, de gillar att vara nyklippta tror jag. Emilie ringde och var frustrerad över sin syster som inte är drömlik att bo med. Det kommer inte att bli lätt för dem att fortsätta på detta vis. Det handlar om massor med olika saker som städning, ekonomi och hushållets gemensamma kyl där maten inte är gemensam. Jag tror inte att det är så bra att Sara hänger med till Solna, jag tycker att Emilie ska flytta dit själv.

Svärfar Gunnar ringde och tackade för grönkålen och skinkan och sa att det hade smakat gott. Man kan köpa en hel stor låda med grönkål och när man repar den och kokar den så blir det bara pyttlite kvar, det formligen smälter bort. Jag gör det varje år för att det är tradition på Olles sida av familjen och svärmor Barbro gjorde det alltid förr innan hon fick sin stroke. Maria gör det tydligen inte. Kanske är det bara Olle av de tre som verkligen gillar denna halländska sed?

Jag vill hinna gå på mer bio innan ledigheten är slut och jag vill hinna gå på Tromp d´Oeil på Nationalmuseum "lura ögat". Lena säger att det finns även bra utställningar på Kulturhuset. Tänkte att tjejerna vill komma till IKEA en sväng också. Hoppas att mitt eländiga tillstånd går över fort, har fått en massa goda råd från FB-vänner som jag ska använda. De flesta har jag hört förut utom värme och omtanke. Det var gulligt.

Tilltäppt. :-(

Inga kommentarer: