söndag 30 maj 2010

Härligt bröllop och besvikelse

I helgen var Olle och jag på Öland och fick vara med om ett helt fantastiskt bröllop. Allt var så fint och välordnat och det kryllade av trevliga människor. Jag önskar mina vänner all lycka, de var så rara och jag blev väldigt rörd.

En bunt tidningar väntade när vi kom hem, bland annat står det att redan får en minister avgå i England, till min besvikelse en Liberal Democrat - typiskt! Och ytterligare besvikelse känner jag när de fortfarande inte kan lösa problemet med den utvällande oljan vid Louisianas kust.

Under denna helg hade ju också Folkpartiet partiråd där jag skulle ha varit ombud. Men att bli ombedd att förrätta vigsel av nära vänner är en stor ära och jag valde bort partirådet. Det som bland annat hördes på radion på väg hem i bilen från Öland var det faktum att det ska tillskapas 40 000 lärlingsplatser till en kostnad av en miljard.

Björklund och Wetterstrand käbblade lite på agenda om skolan och jag kunde inte låta bli att konstatera att för första gången föll Maria i mina ögon. Hon argumenterade med att Folkpartiet vill ha betyg på sexåringar och trots att Jan sa att det handlar om betyg från ÅRSKURS sex så tjatade hon vidare tre gånger till om att Fp vill betygsätta sexåringar. Detta är ett grepp som (s) brukar köra med, detta att helt enkelt låta bli att lyssna på sin opponent, och i mina ögon visar det ett svaghetstecken. Man har helt enkelt inget att komma med utan ljuger i realtid, så att säga, makalöst fräckt egentligen. Att Maria Wetterstrand skulle hamna där trodde jag faktiskt inte...

Nej, nu tycker jag att tiden går så fort att snart har sommaren susat förbi - jag som längtat så!

Inga kommentarer: