söndag 27 september 2009

Bokmässan i Göteborg

I somras hade Expo ett upprop där de ville ha in texter till sin nya bok, Sverigedemokraterna har fel - igen!, en uppföljning på deras bok Svergiedemokraterna har fel som kom ut förra hösten. Jag skrev en text med utgångsläget Sverigedemokraternas partiprogram i all hast och i affekt, måste jag tillstå. Jag valde "Det nationalistiska principen" som fick mig att se rött. Detta var tydligen en lyckat ingång för Expo valde att ta in den i sin bok. Jag blev väldigt glad, förstås.

Men sedan kom en stor bonus på det: Jag och en kille i Lund fick dela på utmärkelsen bästa bidrag till boken. Det betyder att jag fick resan till bokmässan i Göteborg betalad och inträdet till mässan. Åkte ner i fredags morse och uppehöll mig sedan på mässan under eftermiddagen och främst då i Expos monter. Det var väldigt trevligt och intressant. Alexander Bengtsson intervjuade mig och den andre pristagaren och lade ut det på nätet. Försökte nyss lägga in intervjun på min bloggsidan men jag är så totalt oteknisk så det lyckades inte.

Jag sov över i Göteborg och kom sedan hem på lördagseftermiddagen. På kvällen åkte jag till en partivän på Lidingö som hade en nyinflyttningsfest. Många partivänner var där men också andra kompisar till den som höll i festen. Trevligt men jag var som vanligt mycket trött. Åkte hem strax efter 22 och släckte lyset vid kvart över tolv. Sedan sov jag till 09.20 imorse vilket är kors i taket.

Idag kom Seved och Henrik med pizzor till lunch, jättegott, sedan gick vi en promenad runt slottsparken. Nu MÅSTE vi få till inbjudningar till 100-årsfesten!

Inga kommentarer: