söndag 13 september 2009

Veckan som flöööööög

På måndagen hade vi extra långt kommunföreningsmöte, vi började redan vid 16.00. Vi diskuterade olika områden som vi ska ha med i vårt valprogram. Några yngre manliga medlemmar var med som bidrog till att det blev dynamik i diskussionen, något som vi alla behöver. Vi åkte och hämtade pizzor till alla som vi gjorde avbrott och åt, sedan fortsatte vi till kl. 21.00

På tisdagen hade vi socialnämndsberedning. På onsdagen åkte jag till Borås och där träffade jag representanter för Glokal Sjuhärad som hade bjudit in politiker från hela sjuhäradsområdet. Jag berättade om hur vi har arbetat i Tyresö med en förhoppning att de skulle kunna känna sig inspirerade att börja arbeta på liknande sätt. Vi höll till i Borås fullmäktigesal som var helt fantastisk. Alla faciliteter på alla platser med voterings- och talarmatur med mera.

Kommunstyrelsens ordförande, en moderat, berättade att han och Jan Björklund hade arbetat i elevrådet tillsammans och gått på samma gymnasium på den tiden det sig begav. Alltid vill folk skvallra om att de känner människor som är kända och kanske till och med berätta saker om dem som det inte är helt säkert att dessa numera kända personer skulle vilja att en större krets kände till. Vad är det för psykologi som får folk att uppföra sig så?

Eftersom vi nu är inne på partiledaren en sväng så måste jag konstatera att jag tycker att hans val av Tobias Krantz är väldigt bra. Tobias är duktig och mycket trevlig.

Bodde på Vila Hotell och tog sedan tåget tillbaka på torsdag morgon. Därefter skrev jag på inläggen till svaren på interpellationer och motioner till torsdagens kommunfullmäktigemöte.

På fredagen arbetade jag hemifrån och skrev bland annat till en tidning som jag lovat LM-styrelsen. På kvällen var det den årliga räkfest som båtklubben håller i. Jag var dödstrött och gick hem redan vid 22-tiden. Nästa morgon bar det av till Gräskö, vänner hämtade utanför dörren, lyxigt, sedan väl framme vid bryggan så blev vi hämtade med båt. Hela helgen har kännetecknats av otroligt god mat och dryck hela tiden, lugn, promenader och samtal och mycket skratt. Jag har verkligen slappnat av.

Hösten är här med sina gula och fallande löv. Det här året... Vilket år det har varit. Fort går det. Jag hinner inte landa.

Inga kommentarer: