fredag 4 september 2009

Planering av möten

Den mesta av min tid just nu verkar uppta planering av olika möten. Det är viktigt att det finns en bra ordning och ett meningsfullt innehåll när människor samlas av olika anledningar. Ibland verkar inte alla tycka det, utan man ses utan en ordentlig agenda eller så håller inte folk tiden etc. Jag tror att med dagens tempo så måste det finnas disciplin och glädje i en god kombination.

I onsdags kom några vänner ut på middag, vi grillade och sedan bastade vi. Det var lite jobbigt, det där med bastun, för någon annan var redan där och hade råkat boka fel datum. Tack ock lov var det en mycket vänlig person som jag verkligen gillar som hade råkat göra detta som hade med sig en kompis. Det visade sig vara OK för dem att vi tryckte in oss en stund. Jag är konstant trött. Så det blev inte en sen afton.

Igår "praktiserade" jag på Servicecentret på eftermiddagen. Det var jättekul, jag satt med på faderskapsutredningsmöten som ju genomförs med alla som är sambor. Man estimerar konceptionstiden för att fadern ska kunna säga at tdet inte är han som är fadern, eller egentligen, för att fadern ska få verifiering att han är fadern. Sedan skriver båda föräldrar på och så kan man också fatta beslut om gemensam vårdnad. Tills dess att man har fattat det beslutet och skrivit på om det så är modern ensam vårdnadshavare.

Sedan pratade jag med konsumentvägledaren som också arbetar med skuldsanering. Jag satt ute i receptionen där människor anmäler sig för att få in i huset. Man för konstant statistik över 1 hur många besökare man har 2 vilka frågor som folk ställer, alltså, i vilka områden.

Därefter susade jag hem för att hämta min sommargranne som skulle få följa med för att se änkeman Jarl av Vilhelm Moberg. Det var genrep på Staddsteatern med Ingvar Hirdvall. Jag hade fått fribiljetter av vänlig väninna. Det var gammeldags och lite trögt, men bra. Vi konstaterade att denna pjäs kommer vara mycket uppskattad av pensionärer, eftersom den hade premiär 1940, den har dekor och gammeldags kostymering och utspelar sig precis det året, 1940. Det var lite smårolig ibland. Göran Stangertz har regisserat och han inledde med ett trevligt lite tal. Jag tror att den kommer att gå bra.

Nu ska jag på mammografi, sedan kommunledningsmöte, sedan vigsel och sedan hämta LM-tjej från Umeå. Imorgon samlas alla för vårt andra förbundsstyrelsemöte.

Inga kommentarer: