torsdag 17 september 2009

Youtube

På Folkpartiets senaste förbundstyrelsemöte för Stockholms län så diskuterade vi hur vi skulle kunna få medlemmarna att lära känna de olika riksdagskandidaterna för Stockholms län och stad. Vi insåg att ett regelrätt stormöte likt det vi hade inför EP-valet där man kunde ställa frågor till kandidaterna inte var praktiskt möjligt eftersom antalet kandidater är så många fler vid riksdagsvalet. Jag föreslog att man skulle kunna låta alla erbjudas tillfälle att få spela in en snutt video som kunde läggas ut på YouTube.

Det verkade vara ett bra förslag och igår så fick jag själv äta upp mina ord och ställa mig framför kameran. Jag var inte nervös men orolig därför jag har så svårt att lära mig texter utantill. Så jag hade en stödlapp. (Hade verkligen önskat mig en prompter) Men snart kommer de som valde att ta tillfället i akt att ligga ute för alla som vill att se och höra.

Frågan är verkligen hur många som hittar dit och hur mycket folk orkar titta på alla kandidater...Vi är som sagt rätt så många. Men det ligger ju i tiden, det är där folkpartiet ska vara. Om vi inte förmår vara i framkant så ska vi åtminstone inte vara efter.

Inga kommentarer: