lördag 13 juni 2009

Swisch sa veckan!

På onsdagen hade Vårljus arbetsmöte på Ersta konferens. Mycket bra möte med kloka synpunkter om verksamheten och vart den är på väg. Efter det så var det kommunalpolitiskt råd på landstingshuset. Precis som på partistyrelsen pratades det nästan bara om valet och hur det hade gått för vårt eget och andra partier.

Maria och jag åkte sedan till Mynttorget där vi blev insläppta av en partivän som är riksdagsledamot som sa att han ska gå med i Prideparaden i år. Jag gav honom en kram som tack, jag har ju lobbat för att fler riksdagsledamöter ska gå med. Liberal Mångfald Stockholm hade möte och jag erbjöd mig att vara sekreterare trots at tjag visste att jag skulle rusa vidare till nästa möte senast kvart i åtta...Det gick bra ändå. Maria hade som vanligt laddat upp med massor av gott bröd och pålägg. Erik kom gående och jag sa att han borde ta lite macka vilket han gjorde. Han såg hungrig ut vilket man ju blir när man jobbar sent.

Rusade sedan till bilen på Riddarholmen för att träffa Alexander, Seved och co. Vi skulle få en dragning om hur man kan få sin hemsida eller blogg att länkas mer och bli mer läst. Jag var vid det laget dödstrött, dragningen var jättebra men oj, jag behövde sova. Till sist blev jag hungrig också. Alexander erbjöd mat och han stekte lammkorvar med lök klockan halv elva på kvällen - och jag och de andra glufsade tacksamt i oss... Kom inte hem förrän kvart i tolv. Olle hade blivit orolig och ringt till min mobil vilket jag inte hade hört. Jag hade glömt almanackan vid datorn så han hade kunnat titta för att utröna var jag befann mig och det var ju bra. Vi pratar varje morgon om vad vi har för planer för kvällarna så att vi har lite koll på varandra. Man vill ju inte att det ska hända något eller att man lagar mat (gör jag nu alltmer sällan) och sedan sitter och väntar på varandra. Somnade som en stock.

På torsdagen blev jag intervjuad tillsammans med oppositionsrådet Martin Nilsson för närradion av Åke Sandin. Åke sa att jag har åldrats fem år sedan min far dog. Sedan försökta han mildra det genom att säga att: "Ja, du såg ju bara ut som tjugosju så det blir inte så farligt ändå!"
:-) Martin är alltid vältalig och mångordig, jag inte lika så. Jag svor till och med på slutet. Nej, intervjun blev så där. Den jag gjorde för kommunens räkning om krishantering var OK men där sa jag "just det" hur många gånger som helst och eftersom det var på millisekundrar i talet på dem jag intervjuade så gick det inte att redigera bort. Samtidigt är det bitvis riktigt bra och lättsamt.

Fick dela ut betyg på C3L i egenskap av ordförande i socialnämnden till de personer inom äldrevården och hemtjänsten som gjort kompetensstegen del 2 och 4. Vår stolthet!

Susade ut till Värmdö där goda vänners dotter skulle ha studentmottagning som jag inte skulle hinna närvara på men jag ville ändå lämna en liten present och en blomma.

Därefter var det utdelning av kvalitetspris vid Prinsvillan. Det gick till fordonsprogrammet på Tyresö gymnasium. Efter det var det mat och samling inför kommunfullmäktige på Tyresö slott. En trevlig tillställning. Mats F har det inte lätt dock.

Idag har jag jobbat med Karin i pappas lägenhet hela dagen. Pelle kom och hjälpte till med sladdhärvor och peptalk. Karin har ont i kroppen, jag har ont i kroppen. Karin sover dåligt, jag sover dåligt. Karin hinner inte sörja, jag hinner inte sörja. Vi säger båda att vi hoppas att vi ska få börja sörja på vår ledighet! Det är ju helt makalöst! Mycket försenad åkte jag sedan till Trollbäcken för att vara med en stund på Nattvandrarna i Tyresös årliga grillträff. Köket var bystfullt hemma hos Johan men jag fick en stol och lite god mat och det var gott och trevligt. Jag kom dessvärre sist och gick först. Var så ohyggligt trött. Men väl hemma gick jag in i andra andningen när jag satte mig framför datorn, det var så skönt att skriva lite.

Imorgon är det LM Riks första styrelsemöte med mig som ordförande. Ska bli otroligt kul!

Inga kommentarer: