söndag 14 juni 2009

Liberal Mångfalds förbundsstyrelse

Igår hölls förbundsstyrelsemötet för Liberal Mångfald där jag för första gången var ordförande. Mötte upp med Carinne, Avni, Zahra och Rafaela vid Mynttorget där vi gick in gemensamt till klubbrummet på riksdagens kansli och sedan gick några av oss och fixade mat och fikabröd. Mycket god stämning, enormt kompetent styrelse och fantastiska människoöden. Jag är så glad att få vara med i detta arbete som vi ska göra framgent. Ledamöterna reser till från norr till söder och lägger sin tid på detta och det är så viktigt att vi fyller vårt arbete med relevanta frågor och att vi lobbar och påverkar för ett bättre klimat och en bättre kultur i Sverige och partiet.

Idag hade HBT-liberaler styrelsemöte och det var mycket om Pride och planering av seminarier och själva paraden samt Prideparken. Ska bli väldigt roligt. Ett år går så fort! Tänk att det snart är dags igen!

Nu ska jag förbereda för min engelska släkt som kommer till Sverige, Skavsta, imorgon bitti. De kommer för att närvara på pappas begravning på tisdag. Jag tror att det blir väldigt fint. Men det ter sig väldigt overkligt att det är min far som ska begravas. Nyss var han ju här och skulle vara här länge till. Man vet ingenting om vad som komma skall. Livet är vidunderligt hemskt men mitt i allt det fruktansvärda kan jag bara tillstå att det är fantastiskt vackert också.

Inga kommentarer: