tisdag 9 juni 2009

Partistyrelse första gången

Idag var det både socialutskott och extra kommunstyrelse på morgonen och sedan åkte jag in till Mynttorget. Stod i vakten och pratade om var rummet låg där PS skulle ha sitt möte. Under tiden kom Cecilia Malmström med raska steg så jag följde med henne. Jag fick springa för att hinna med hennes långa kliv.

Alla hade samlats när Jan Björklund anlände. Sedan följde en analys av valresultaten av stabchefen och sedan pratade JB i fyrtio minuter om hur han såg på de olika partiernas resultat. Det var intressant. Många kom med intressanta inlägg med reflektioner om hur vi ska arbeta nästa val. Det var väldigt bra stämning. Vi åt lunch på riksdagens matsal. Mötet fortsatte efter lunch och sedan bjöds det på "bra val tårta".

Inför landsmötet har det kommit in sexhundra motioner. Partistyrelsen har att sovra ut dem som ska gå vidare och sedan ska ytterligare gallringar göras samt avslag och besvaras. Jag som är adjungerad behöver inte vara inblandad i det stora arbetet förrän nästa PS-möte. Det var i alla fall kul att få se hur man arbetar.

2 kommentarer:

Samuel Danofsky sa...

Bra att du är öppen om vad som händer i PS. det är precis sådan info som uppskattas av dina kära LM-medlemmar.

Anna Steele sa...

Skulle jag vilja dölja något? NEJ!
:-) Tack för vänligheten och hoppas vi ses snart.