torsdag 25 juni 2009

Glad att vara folkpartist!

Igår åkte jag och justerade protokollet från det senaste socialnämndsmötet. Sedan träffade jag vår fantastiske partisekreterare Erik Ullenhag. Vi skulle prata om mitt nya uppdrag som ordförande i förbundsstyrelsen Liberal Mångfald Riks. Det är så otroligt roligt att vara folkpartist vid sådana här tillfällen. Det är det ju alltid. Men det blir mer tydligt sådana här gånger. Jag har hört andra stora partiers medlemmar berätta om hur svårt det är att få kontakt med sina partiledningar. Det skulle vara outhärdligt att inte kunna prata med ledande personer i sitt parti, att inte lyckas nå dem med synpunkter och att inte känna att man kan påverka.

Jag lämnade honom glad i hågen och med lätta steg. Olle fyllde femtio igår och eftersom vi ska ha gemensam fest i höst då även jag fyller så skulle vi bara ha familjen på besök. Det visade sig att grannarna inte kunde låta bli att titta förbi även de och det blev en mysig och trevlig afton med fint väder och hamburgergrillning på altanen. Erstaviken låg vackert med lite blåst men solen sken och alla var glada. Maria, Olle syster, höll ett fin tal och vi satt och såg solen gå ner och inte försvinna helt tills klockan var efter två på natten. Jag älskar den svenska sommaren. Luften är så härlig och ren och fåglarna sjunger och jag längtar efter värmen.

Idag åkte jag till Tyresöhälsan och fick den lilla hudförändringen i tinningen borttagen och skickad till analys. Femton år sedan togs en liten leverfläck bort där och den visade på cellförändringar så jag blev orolig när det började blir en liten sak i kanten på ärret. Jag får gå med två stygn i en vecka nu.

Nu på kvällen har jag träffat Nackas Lennart för att ordna med landstingskretsen osts nomineringar och provval till landstinget 2010. Vi måste sätta tidsplanen för processen och slutligen ha ett nomineringsmöte för medlemmarna senast i mars nästa år. Lidingös och Värmdös representanter hade förhinder.

Imorgon måste jag skriva på en polisanmälan och sedan åka och hämta min fars urna på krematoriet. Det blir svårare än att åka med mosters aska. Läste idag boken jag fått av en väninna: "Döden är livsviktig" av Elisabeth Kübler-Ross. Tänkvärd.

En väninna ska flytta och har avflyttningsfest på kvällen.

Vi ska åka till Blå Jungfrun med det härliga Oskarshamn/Göteborgsgänget senare i juli. Ska bli trevligt, vi tackade ja idag.

Det värker lite i tinningen men det känns skönt att ha fått det gjort.

Inga kommentarer: