lördag 13 juni 2009

Samtal med koltrast

Kollade just in juninatten 02.25 och fick sällskap av en koltrast som satte sig på elstolpen utanför huset. Den hade vädigt mycket att berätta! Och i otroligt många olika tonarter! Medan jag försökte få en syl i vädret började jag tänka på att den påminde till viss del om många män i politiken. Den bara malde på utan att lyssna på vad jag hade att säga! Men på ett mycket mer innehållsrikt och fylligt sätt än dessa män. Koltrastens sång är min absoluta favorit bland fågelsångerna. Näktergalen drillade vid slottet igår kväll, det lät trolskt och vackert. Men koltrasten är bäst. Kallas också fattigmans näktergal. Och det kan jag gärna relatera till. Är verkligen inte en person som sätter mig på höga hästar. Om jag får säga det själv.

Inga kommentarer: