måndag 8 juni 2009

Ja till Europa!

Yes, we can. Ja till Europa och vi skickar VERKLIGEN inga gnällspikar till Bryssel! Vilken valvaka! Efter veckor av kampanjande har Folkpartiet i hela Stockholms län gjort ett otroligt bra val. Dagens åkande mellan de två vallokaler som jag ansvarade för där jag stod i snålblåst och gassande sol (märklig kombination som senare gav mig frossa en stund) hade gjort mig rätt så mör. Mats F skulle in till moderaternas valvaka på Munchenbryggeriet och erbjöd mig skjuts. Jag skulle till Folkpartiets valvaka som hölls på riksdagens restaurang. Det var en väldigt god stämning och alla följde siffrorna på TV-skärmarna som hela tiden gick uppåt.

Det tjoades och gapades och skränades. Marit, Marit, Marit! Jag hade så trevligt och alla var så glada. Hela veckan som har varit så intensiv svepte bort och jag tänker därför inte återge den. Men det blev många kramar och många skratt och leenden. Någon berättade att Tyresö hade ett resultat på 18,5. Trodde inte mina öron! När jag kom hem och checkade visade det sig att det till och med var 18,7 mot socialdemokraternas 19,0! Det känns helt overkligt. På detta var det en fantastiskt duktig tjej som sa till mig att hon vill hjälpa mig att kampanja för mig på riksdagslistan - jag blev helt tagen! Hon har fått jobb på en mycket fin reklamfirma och nu så erbjöd hon mig sina tjänster. Jag vet inte vad som händer, det är så mycket positivt i allt det jobbiga med pappas död så det blir mycket märkligt... Måste försöka landa lite.

Vi har tagit hem tre mandat till EU-parlamentet, håller tummarna för att Olle Schmidt kommer in och inte blir förbikryssad. Marit är så himla bra. Ja till Europa! Ja till Folkpartiet Liberalerna.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej darling! Jag har tänkt på dig en hel del och nu hittar jag din blogg - underbara texter!

Jag beklagar sorgen efter din pappa.

Vore kul att ses något.

kram

Unknown sa...

Katarina Aspenberg i tidigare inlägget :-)