torsdag 17 juni 2010

Tobias Krantz och den fallerade inspelningen

Under mina tio år i politiken så har jag inför valen intervjuat olika folkpartister på hög nivå, partiledarna, riksdagsledamöter, landstingsråd och nu denna mandatperiod, ministrar. Dessa intervjuer har rullat på Tyresö Närradio 91,4. Jag har alltid oroat mig för tekniken men det har alltid gått bra. Den första intervjun jag någonsin gjorde var inför valet 2002 och det var Leijonborg som var vår partiledare då. Intervjun blev bra men det fanns något missljud, som inte kunde härledas, i bakgrunden. Kanske någon dator eller linje som störde. Annars har det alltid gått bra.

Igår var jag hos Tobias Krantz, vår högskole- och forskningsminister och intervjuade honom och jag tyckte att det blev en bra utfrågning och bra svar. Jag var som vanligt orolig för tekniken.

Record-knappen blinkade hela tiden, det hade den ju inte gjort när jag intervjuade Birgitta Ohlsson en månad sedan...När jag fick tillfälle att kolla hur det lät så hade det inte blivit inspelat!

Detta möte var bokat för mer än en månad sedan. Chansen att jag får göra ett nytt försök är extremt liten. Risken för att jag betraktas som en riktig klant av Tobias ock kompani är extremt stor, däremot. Jag är såååå besviken på mig själv. Samtidigt har detta aldrig hänt förut. Borde jag inte fira alla gånger det lyckades, snarare än att gräma mig över denna ENDA gång det gick åt skogen? Jag är ledsen för Tobias skull att han lade ner en halvtimme i onödan. Jag hoppas att han förlåter mig. Underbart vore om han gav mig en chans till...

Inga kommentarer: