söndag 20 juni 2010

Strålande Victoria

Igår kampanjade vi som vanligt i Tyresö centrum, denna gång den sista innan sommaruppehållet. Men mer kommer av kampanjande på länsnivå, vi ska starta "Skärgårdskampanjen" imorgon, måndag, inne i stan.

Jag kom hem och åt lite, sedan hann jag se Victoria, strålande Victoria, anlända med bilen till Storkyrkan och vandra fram på altargången med kungen för att sedan lämnas över till Daniel. Därefter åkte jag för att själv viga ett par.

Efter det så kom jag hem och hann se Victoria och Daniel vandra ut från kyrkan och sedan åka genom stan som var så fylld av människor längs kortegevägen.

Jag tycker att Victoria är fantastisk, hon är personlig och mycket vänlig och hon verkar vara helt sig själv. Vilken dag det blev!

Granngänget skulle ha samlats hos ett av grannparen för en fördrink innan vi gick över för att fira en grannfru som skulle ha femtioårspartaj. Men hos dem var hela tomten uppgrävd för att man håller på att dra in vatten och avlopp och där fanns ett djupt, lerigt dike precis där man skulle ta sig in till deras hus. Så hela evenemanget flyttades till en annan granne i närheten. Där skrev vi alla på det kort som följde med gåvan från oss alla. Vi sippade rosé och åt salta pinnar och jag brottades med en bedårande taxvalp som var silkeslen och väldigt lekfull.

Väl framme hos födelsedagsbarnet sjöng vi "Ja, må hon leva" och sedan fick vi god mat med valfria drycker. Där fanns en bar där några av grannskapets ungdomar hade fått uppdraget att vara bartenders. Jag hade väldigt roligt och fick skrattanfall. Det blir ibland så när man umgås med gamla vänner och man sitter och kucklar och ibland ter sig allt så oerhört dråpligt. Jag skrattade så tårarna rann och jag nästan fick ont i magen.

Det är fortfarande för kallt för att jag ska tycka att det är en behaglig sommar. Jag måste få en chans att tina upp. Det verkar dröja med det. Nu är det några veckor med uppdrag kvar, olika möten och resor inbokade. Sedan blir det äntligen lite respit, speciellt efter Almedalsveckan. Istället för att planera in allt som jag borde göra för att hinna ikapp vad gäller hus och tomt så tänker jag: Nej! Jag MÅSTE vara ledig-ledig! Inte ledig med en massa måsten. Vi får väl se hur det utmynnar.

Inga kommentarer: