onsdag 23 juni 2010

Lite nonsens i sommarvärmen

Detta är inte nonsens: Sprutbytesprogrammet på prov i fyra år får starta i Stockholms läns landsting. Bra!

Detta är lite nonsens: Häromdagen pratade jag och några vänner mat och jag fick total glömska när jag ville säga hur gott det är med Hasselbackspotatis. "Sådan där ekorrpotatis, ni vet". Jag visste ju att det inte hette så men alla skrattade gott och förstod precis. Vi sa att vi lika gärna kan mynta det namnet istället...

Mer: Jag var på en fest och skrattade så mycket att tårarna rann hela tiden så jag använde min klänning för att torka tårarna med. Jag gick längs med hela fållen och till sist var jag tvungen att konstatera: Nu har jag skrattat slut på en hel klänning! Då skrattade vi ännu mer. Inte klokt. Men det känns så skönt att få skratta ibland.

Till sist vill jag bestämt hålla fast vid detta: Att tvätta långt hår är som att försöka tvätta en stor ylletröja fastsatt på huvudet!

Detta var inledningen till sommarens avtrappning av blogginlägg. Lite lugn och ro kan även ni läsare behöva. En och en halv vecka till, sedan väntar Almedalen. Har ännu inte bestämt om jag ska ta med mig datorn i år. Kanske borde jag det eftersom det är mitt livs första Almedalen på ett valår...