söndag 13 juni 2010

Och nu blev det fördel alliansen...

Som sagt var...
Alliansen skulle vinna valet om det var val idag. Det gäller bara att hålla ut och framhålla alla fördelar med majoritetens styre ytterligare en mandatperiod. Hoppas att det inte händer någon skräll som tar ner på folks vilja att rösta på något av de de fyra partierna som ingår i denna majoritet. Att SD skulle komma in är jag inte alls förvånad över, den trenden har pågått för länge för att den skulle brytas av dåliga opinionssiffror. Paradoxalt kan man ju tycka, eftersom detta väl borde gälla alla partier. Men just SD har en trogen skara som inte svänger i första taget, till skillnad från resten. Tyvärr och olyckligtvis. Det råder stor okunnighet och stort missnöje hos den väljarskaran som attraheras av SD:s politik. Samtidigt sätter man sig inte in i den dynamik som ett samhälle bygger på. Och man bryr sig inte heller om sitt eget ursprung. Vi har alla invandrat vid någon tillfälle i släkternas historia. Det tycks dock vara egalt för dessa väljare att analysera mera.

Femtioårsfesterna avlöser varandra varje vecka nu, precis som vigslarna. Igår kväll var vi på en fantastisk fest på Hamburger Börs när en vän i "gamla" gänget på Olles sida firade sin födelsedag, jag hade verkligen mycket roligt. Vi har varit på flera femtioårsfester den senaste tiden och fler kommer. Så den åldern befinner vi oss alltså i. Märkligt.

Jag vigde ett par i deras trädgård igår och det var väldigt fint. Vi kampanjade i Tyresö centrum innan, jag lämnade mina partivänner där för att åka till vigseln.

Ikväll ska vi basta, Seved och Henrik kommer förbi. Jag ska göra ett fräst och försöka sluta röka nu. Jag håller på att röka ihjäl mig. Det trodde jag aldrig skulle ske efter hela tio års uppehåll, detta att jag skulle börja igen eller att det skulle bli sådana mängder cigaretter varje dag. Lukten är vidrig, jag känner mig alltid smutsig och jag har rökhosta. Nej, det är så lågt.

Nyss pocherade jag ägg som jag brukar vara bra på att göra. Denna gång var jag nog extra hungrig för jag hade inte tålamod att vänta på de fyra jag lagt i vattnet med vinäger och salt efter alla konstens regler. Jag tog upp dem för tidigt och äggulorna rann ut över tallriken. Shi-Mi och Soleil blev i alla fall glada. :-)

Inga kommentarer: