måndag 14 juni 2010

Oroshärdar varje dag

Kirgizerna och Uzbekerna slåss och fler än hundra döda. Det känns så overkligt och långt borta. Vet inte om det är inbillning eller om det faktiskt verkligen är så att detta senaste år så har det varit extremt mycket elände med naturkatastrofer och oroshärdar världen över varje månad...

Forsmark har fått besök av Greenpeace. Känns lite sjuttio-tal. Lite rart på något sätt. Till skillnad från alla terrordåd och bombhot. Så länge de inte är ute efter att skada någon. Det som är intressant är att de inte vet hur aktivisterna har tagit sig in på området. Otroligt!

Skrev fel igår, det skulle vara ättiksprit som jag hade i vattnet när jag pocherade ägg. Jag TÄNKTE på ättiksprit (Winborgs) men skrev vinäger...

Jag har inte rökt sedan ett dygn och är så i ofas... Vet inte om lukten, STANKEN,det ohälsosamma eller kostnaden uppväger begäret. Jag är en nikotinmissbrukare - hur gick det till? Förutom att pappa Clive blev sjuk och dog :-/

Kommer nog inte klara hela dagen.

Inga kommentarer: