torsdag 23 juli 2009

Wii är jättekul!

När jag fyllde år förra året så hade jag önskat mig Wii med tillhörande balansplatta för att börja träna. Allt har legat ouppackat i mer än ett halvår av olika orsaker. Började ta fram hela kitet i måndags för att be Sofia om hjälp med att starta upp allt eftersom Olle är ute och seglar. Hon hann inte men sedan kom några vänner ut på en bit mat och bastu och då tog tekniskt kunnige Henrik tag i saken och installerade allt och vi provade tennis, (jag fick träningsvärk i högra skinkan, spelar vänsterhänta lobbar, uselt men oj, vad engagerande) bowling, backhoppning, (jag blev en stor snöboll) baseball och boxning.

När vi ätit och bastat färdigt så provade vi ett bowlingpass och sedan när vännerna åkt hem stod jag och boxades och boxades mitt i natten och blev helt slut, det var jättekul! Jag ska skaffa en ratt och köra rally och så finns det yoga, aerobics, muskelträning och massor av annat. Man ska ha säkerhetsremmen på handleden för tydligen har många skärmar gått sönder när folk kastat iväg hela controllern rakt in i TV:n eller plattskärmen... Nog för att jag har sagt att det är skönt att kasta saker när man är arg, men att göra det rakt in i saker som kostar mer än en telefon eller en tallrik tycker jag är onödigt slöseri. Dessutom är man ju inte arg, tydligen, utan man råkar bara tappa den i farten, vilket är väldigt dumt.

Nej, jag ser fram emot fler tillbehör så att jag kommer igång med den träning som jag tänkt på ända sedan min ryggoperation.

Inga kommentarer: