torsdag 23 juli 2009

Hallwylska museet

Idag var det typiskt "göra annat än att lapa sol" väder. Alltså gjorde vi slag i saken och åkte in på den utställning med italienska kläddesigners som just nu finns på Hallwylska museet. Vi har pratat om det ett tag, jag tyckte att döttrarna skulle se den som är så tokiga i kläder. Den pågår till sista augusti.

Det var vackra kreationer, galna kreationer och en del rakt av fula kreationer. Det var roligt att se vilka som burit dessa skapelser också. Några var verkligen helt fantastiska. Hela museet är dessutom i sig mycket fint och imponerande, man kan inte fatta att det varit ett privat hem mitt i staden. Otroliga samlingar av bland annat porslin och vapen. Badrummet var så läckert, precis ett sådant jag önskar mig.

Efteråt gick vi och åt libanesisk buffé, gott och trevligt. Nu borde det få lossna och börja regna och åska, det är oerhört kvavt och hänger i luften. Olle och Bosse väntar in väder vid Ålborg. De har inte lust att segla i tio timmar i dåligt väder och jag är tacksam för att de är så kloka.
Låt himlens portar öppna sig så det lättar lite!

Inga kommentarer: