torsdag 30 juli 2009

Bio och Pride

I måndags jobbade Seved, Vladan och jag med att vika in kondomer i de nytryckta omslag vi hade skaffat med HBT-liberalers logga. 1200 stycken fixade vi. Sedan bar det av till Tanto för att inreda vårt tält där. Det blev väldigt snyggt med grön matta och backdrop med björkarna.
Därefter gjorde min syster och jag det vi alltid gör för varandra när vi fyller år (mycket försenat eftersom Karin fyller i april) så vi åt middag tillsammans och sedan gick vi på bio:"The Proposal" med Sandra Bullock. Den var söt och lite förutsägbar men helt OK.

På tisdagen var jag på kansliet på Stora Nygatan och hämtade grejor till paraden och en folkpartitunna till Prideparktältet. Där hölls också HBT-liberalers otroligt bra seminarium med Kickis Åhré Älgamo som är kriminalinspektör och som givit ut en rapport hedersrelaterat våld. Efter det rusade jag till Buttericks för att försöka hitta en väldigt blond peruk men de hade ingen som jag gillade. Smått nedstämd av den motgången susade jag ut till Tyresö för att hämta Sofia och sedan tillbaka till staden där hon skulle äta middag med sina kusiner eftersom hon fyllde år. Jag åkte iväg till Gamla stan igen för att få på aktivistmöte inför Pride. Sedan åkte jag tillbaka till söder för att träffa alla kusiner för att vi skulle gå på "Brüno". Den var helt galen, den filmen. Jag vet inte ens om det går att definiera känslorna man får när man ser denna film...

På onsdagen hade Liberati seminarium om "HBT-kampen efter könsneutrala äktenskap". Alexander Bard, Louise Persson och Amanda Brihed med Seved Monke som moderator. Det var otroligt bra. Man talade bland annat om att gaysfären måste göra upp med sin kvinnobild samt att könsneutralisera hela lagrummet. Det finns ingen anledning att ha könsdefinitioner i lagen, alla ska vara lika där.

Idag var jag själv med i en panel med Fredrik Malm och Lennart Rohdin med Birgitta Ohlsson som moderator. "Heteronormen och jag". Det var kaotiskt med feltryck i Pridekatalogen vad gäller tiden, dubbelbokning av Stora scenen och folk fick höra att allt var inställt... Men det redde ut sig till sist och vi hamnade i café Nero. En partivän från Tyresö dök upp vilket gjorde mig väldigt glad.

Sedan till "Smink och perukshopen" där jag köpte en väldigt blond peruk och därefter till parken för att vimla i tältet och kolla runt lite. Intensiv vecka.

Inga kommentarer: