lördag 20 februari 2010

Insnöad lördag

I torsdags drog kommunfullmäktige ut på tiden eftersom vi har en massa motioner att plöja igenom. Jag satt med värkande huvud och hoppades att det skulle släppa, vilket det inte gjorde. Kom hem sent och tog med mig huvudvärken i sängen.

Nästa dag kändes huvudet alldeles ömt. Det var fredag och vi hade kommunledningsmöte på förmiddagen. Tog mig hem på eftermiddagen efter lite inhandling och startade brasan. Jobbade framför datorn någon timme. Sedan läste jag ut den andra av Dick Francis böcker som han skrivit med sin son och idag läste jag ut den senaste de skrivit ihop. Härligt att känna att jag kan hinna läsa en vanlig bok, det har jag inte hunnit på ett halvår. Nu har jag slukat alla tre och ska ge dem vidare till syrran.

Idag har det yrt snö kring huset hela dagen, hundarna har knappt velat gå ut och brasan har varit igång från det att vi gick upp, Olle och jag. En riktig "hålla sig hemma" dag.

Inga kommentarer: