måndag 7 december 2009

Så många intressanta möten

På torsdagen började dagen med kommunstyrelseberedning. Nye KSO Fredrik är extremt trevlig och duktig. Sedan åkte jag till Tumba bruksmuseum där partivänner på Södertörn samlades för att ha arbetslunch och möte. Vi var effektiva under två timmar och det rapporterades från alla kommuner som var närvarande. Därefter hade jag justering av nämndprotokollet på plan 3 och sedan hem för att ställa bilen. Olle hämtade mig till företagens hus och där samlades företagare från Tyresö för portvinsprovning. Otroligt trevligt, det ordnades av Nisse på Arno Livs på Alléplan och hans kollega. Olika tillbehör avsmakades tillsammans med tre olika sorters portvin, en ung, en lagrad på fat och en som inte lagrades på fat men som kunde lagras väldigt länge på grund av druvans kvalitet. Jag smakade och smakade och det var väldigt gott och vid kvart i åtta var jag dödstrött och skulle ta bussen hem. Då fick jag skjuts av Olles vän Lasse, det var så snällt.

På fredagen var det partistyrelsei riksdagshuset. Det var intressant, vi fick lyssna på en man från Novus opinionsinstitut som berättade om hur läget såg ut för de olika partierna. Vi pratade om landsmötet och åt lunch och pratade om bilindustrin och annat viktigt. Jag fick en stor känsla av tillgivenhet denna gång, för alla i partistyrelsen. Det har skett en förändring sedan landsmötet, vet inte varför. Men alla är väldigt sympatiska. Även Björklund som är väldigt beslutsam för övrigt. Men det är också en utmaning.

Träffade sedan Seved en stund på ett café i Gamla stan för att prata om tisdagens panelsamtal där jag och Fredrik Malm ska prata om SD och Seved ska vara moderator.

På lördagen åkte jag hemifrån vid nio för att hämta Maria vid LIDL på Sveavägen. Vi fyllde bilen med kassar. Jag hade också med mig min dator och fyra boxar vin till osten som skulle serveras när seminariet var slut. Agneta Berliner hade varit så vänlig och ordnat tillträde till klubbrummet. Det var ett otroligt bra seminarium med olika företrädare för psykiatrin i landstinget och andra. Allt var väldigt trevligt och givande. Maria kan vara myckte stolt. Jag är mycket stolt över henne och Agneta och Gunnar Andrén som hjälpte till också med att ta in anmälningar. Vilka partivänner man har!

Missade dessvärre HBT-liberalers glögg-träff.

På söndagen hade företagarna julbord till lunch på slottet, väldigt smakligt. Blev så mätt som vanligt. Susanne och Peter följde med hem och vi fortsatte att umgås och ha det gott ihop. Pratade mycket och åt lite ihop och vips var det sent och dags att sussa. Helgen har swischat förbi.

Nu, måndag, har jag varit på ett otroligt möte på morgonen med några äldre herrar som varit företagare och innovatörer i Tyresö och Spånga hela sina liv, jag tycker att det är så intressant att lyssna på dem att jag vill dokumentera allt. Sedan var det strategigrupp och sedan förmöte innan förbundsstyrelse med arbetsgruppen som ska ta fram en plan för arbete, boende och trygghet mot utanförskapet. Sedan var det förbundsstyrelse. Och nu sitter jag vid datorn, ganska sliten, måste jag tillstå. Nio veckor utan att ha rökt. Så nu känns det rätt säkert.

Måste gå igenom en massa ärenden till morgonens möte.
Ingen rast och ingen ro.

Inga kommentarer: