torsdag 3 december 2009

Odenteatern spelar upp pjäs skriven av barn på Bergfotens skola

I tisdags var jag på en rolig grej mitt i alla möten. Barnen på Bergfotens skola har skrivit en pjäs som Odenteatern har adapterat så att den är "spelbar" och de har Börje Ahlstedt som tomte. Alltså, jag skrattade så tårarna rann! De var så roliga! Ann Näfver, vår eminenta metodutvecklare hade som vanligt många fingrar med i spelet. Och som vanligt blir det exceptionellt lyckat. Notis i DN idag.

En miljöpartist har pratat oralsex i fullmäktige i Karlskrona och chockat hela församlingen. Jag blir så trött. Det är verkligen precis som att det är det värsta man kan göra. Jag önskar att alla blev lika upprörda varje gång någon talar på ett nedsättande sätt om "de där invandrarna"! Karlskrona är ju ett näste för allehanda trista åsikter. Heja Sofia Bothorp!

Ordförande för försäkringsutskottet, en moderat, var med i nyheterna på TV igårkväll och gjorde otroligt dåligt ifrån sig. Här tvingas dödssjuka arbeta, en kurator från onkologen på Karolinska berättade med darr på stämman, och moderaten (förträngde namnet eftersom han var så usel på att framföra ett gott budskap) stod ganska känslolöst och malde om "man man bör se över regelverket". Nej, det där ska man ta itu med genast! Helt horribelt när försäkringskassan inte själv reagerar på oacceptabla villkor, hur fungerar det logiska tänkandet där?

Inga kommentarer: