tisdag 1 december 2009

Fick spruta mot svininfluensan

Jag som styvnackat tänkte skippa att vaccinera mig, (ja, oj, så oansvarigt! Men jag pratade med folk som blivit så dåliga av själva vaccinet så att jag tänkte att jag avstår) jag träffade en landstingspolitiker och partivän igår som berättade att han gärna hade tagit biverkningarna från hundra vaccinationer hellre än att bli så dålig som han blev av själva influensan.

Han hade först 39,5 i en veckas tid, fruktansvärt för en vuxen person. Veckan efter hade han 38,0. De två påföljande veckorna var han helt slut, otroligt trött. En månad av hans liv borta, så uttryckte han det. Detta fick jag alltså berättat för mig samma dag som jag hade en inbjudan av en granne och väninna som erbjöd hela granngänget vaccinationer, hon råkar vara sköterska och är certifierad att ge vaccinationer. Jag hade alltså inte tänkt ta emot erbjudandet. Olle gick och fick sin spruta på kvällen. Väl hemma från Järfälla cirka 21.00 knackade jag lite stukad på hos väninnan och tog emot sprutsticket, ganska tacksamt får jag väl tillstå. Typiskt nog kom hon åt ett kärl och det rann blod nerför hela armen. Inatt hade jag lite spänt i armen men idag är allt OK.

Så jag har sällat mig till de tusentals som har fått en spruta. Tänk om bilindustrin kunnat vaccinerats. På dn.se tycker 53 procent att SAAB inte är ett bilmärke som behöver vara kvar. Hårt betyg.

Inga kommentarer: